DUN &
BRADSTREET
ADATKEZELÉSI
TÁJÉKOZTATÓ
A Dun & Bradstreet Hungary Korlátolt Felelősségű
Társaság, (a továbbiakban: Adatkezelő) mint az általa nyújtott PartnerControl szolgáltatáshoz (a továbbiakban: Szolgáltatás)
kapcsolódó www.partnercontrol.hu weboldal (a továbbiakban: Weboldal),
valamint a PartnerControl alkalmazás (a továbbiakban:
Alkalmazás) üzemeltetője ezúton teszi közzé a Weboldal és az Alkalmazás
használatával összefüggésben megvalósuló adatkezelésre vonatkozó tájékoztatóját
(a továbbiakban: Tájékoztató) a Weboldalra és az Alkalmazásba látogató
és a Szolgáltatást igénybe vevő ügyfelek (a továbbiakban: Ügyfél) és az
Ügyfél által a Szolgáltatás igénybe vételéhez kapcsolódóan megjelölt
felhasználók (a továbbiakban: Felhasználó) részére.
A Felhasználó minden esetben az Ügyfél képviselője
és/vagy munkavállalója, aki jogosult a Szolgáltatáshoz kapcsolódó felhasználási
felületre belépni és a Szolgáltatáshoz hozzáférni.
1.
Az
adatkezelő adatai
Az adatok
kezelője a Dun & Bradstreet Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság.
Székhely: 1093
Budapest Közraktár u. 30-32.
E-mail cím: info.hungary@dnb.com
Telefon: +36-1/815-8500
2.
Az
adatkezelésre vonatkozó információk
A Szolgáltatás megrendelése során a
megrendelőlapon vagy a szerződésben az Ügyfél megjelöli azokat a
Felhasználókat, akik jogosultak a nevében és képviseletében a Szolgáltatást
igénybe venni, a Weboldal és az Alkalmazás felületére belépni, az ott elérhető
tartalmakhoz hozzáférni. A Felhasználó nevét és e-mail címét adja meg az
Adatkezelő részére, az Adatkezelő pedig biztosítja a jelszót, amelyet a
Felhasználó az első belépés alkalmával köteles megváltoztatni.
A Weboldalra és az Alkalmazásba való
belépés alkalmával a Felhasználó megjelölheti, hogy a rendszer jegyezze meg a belépési
adatokat (e-mail cím, jelszó), így a következő alkalommal már automatikusan
belépteti a rendszer.
A rendszer létrehozza a Felhasználó
felhasználói fiókját, amely a belépési adatokat tárolja, továbbá a Szolgáltatás
igénybevétele során korábban megtekintett riportokkal kapcsolatos információkat
(megtekintések száma, dátuma).
Az Alkalmazás a személyes adatokat nem
rögzíti és nem tárolja, az Alkalmazás minden belépés alkalmával API híváson
keresztül ellenőrzi a belépési adatokat, így az Alkalmazás használata során
személyes adatok kezelése nem valósul meg.
·
név;
·
e-mail cím;
·
jelszó.
Az adatkezelés célja: a Szolgáltatás elérhetővé tétele, a Szolgáltatás teljesítésével
kapcsolatban az Ügyféllel és a Felhasználóval történő kapcsolattartás.
Az adatkezelés jogalapja: a Felhasználó adatainak Adatkezelő általi
kezelésének jogalapja az Európai
Parlament és a Tanács (EU) a természetes személyeknek a személyes adatok
kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról,
valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2016/679
rendelete (a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján az Adatkezelő
jogos érdeke az Ügyfél és az Adatkezelő között létrejött szerződés, valamint a Szolgáltatás
teljesítése vonatkozásában. Az Adatkezelő megítélése szerint a Felhasználó
adatainak kezelése nélkül a Szolgáltatás nem biztosítható. A Felhasználó
személyes adatai védelméhez fűződő jogának biztosítása érdekében az Adatkezelő
a Felhasználó személyes adatait kizárólag a Szolgáltatás elérhetővé tétele és a
Felhasználóval és az Ügyféllel történő kapcsolattartás céljából használja fel,
részére minden esetben megfelelő tájékoztatást ad az adatkezelés
körülményeiről, továbbá biztosítja számára a GDPR által meghatározott, jelen
Tájékoztató 4. pontjában foglalt jogokat.
Az adatkezelés időtartama: Adatkezelő a Felhasználó adatait kizárólag a Szolgáltatás
teljesítése érdekében létrejött szerződés, illetve a Felhasználó hozzáférési
jogosultságának megszűnését követő 5 évig kezeli a Polgári törvénykönyvről
szóló 2013. évi V. törvény 6:22. §-ában meghatározott
elévülési időnek megfelelően. Az Ügyfél kötelezettsége és felelőssége, hogy
amennyiben a Felhasználók változás áll be, akkor arról az Adatkezelőt
tájékoztassa.
Amennyiben a Felhasználó törölni
szeretné az adatait, azt jeleznie kell Az Adatkezelő kapcsolattartójának vagy
az Adatkezelő ügyfélszolgálatának. Ilyen esetben a Felhasználó valamennyi
adata (teljes név, e-mail cím, jelszó) törlésre kerül, de a Felhasználóhoz
tartozó riportmegtekintési adatok továbbra is elérhetőek.
3.
A
személyes adatok megismerésére jogosultak köre, adatfeldolgozás
A személyes adatok megismerésére az Adatkezelő,
illetve az általa esetlegesen igénybe vett adatfeldolgozók a hatályos
jogszabályok szerint jogosultak.
Adatkezelő a jelen
Tájékoztatóban rögzített adatkezelés érdekében nem vesz igénybe
adatfeldolgozót, azonban fenntartja a jogot, ahogy a jövőben adatfeldolgozót
vonjon be az adatkezelés folyamatába, amely esetben a jelen Tájékoztató
módosításával tájékoztatja a Felhasználókat az adatfeldolgozó személyéről és
adatfeldolgozás céljáról.
4.
A Felhasználó
jogai
Az Adatkezelő a Felhasználó kérésére
tájékoztatást ad arról, hogy személyes adataira vonatkozóan az Adatkezelő
folytat-e adatkezelést, és amennyiben igen, hozzáférést ad számára a személyes
adatokhoz, valamint tájékoztatja őt a következő információkról:
Az Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező
személyes adatok másolatát díjmentesen a Felhasználó rendelkezésére bocsátja. A
Felhasználó által kért további másolatokért az Adatkezelő az adminisztratív
költségeken alapuló, ésszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha a Felhasználó
elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat széles körben
használt elektronikus formátumban kell rendelkezésre bocsátani, kivéve, ha az
érintett másként kéri.
Adatkezelő köteles indokolatlan késedelem
nélkül, de legkésőbb a kérelem benyújtásától számított egy hónapon belül,
közérthető formában, a Felhasználó kérelmére megadni a tájékoztatást.
Felhasználó a hozzáférés iránti kérelmét az 1. pontban meghatározott
elérhetőségeken nyújthatja be.
Kezelt adatok helyesbítése
A Felhasználó kérelmezheti az Adatkezelőnél (az 1. pontban meghatározott elérhetőségeken) pontatlan
személyes adatainak helyesbítését, illetve a hiányos adatok kiegészítését az
adatkezelés céljának figyelembevételével. Adatkezelő a helyesbítést
indokolatlan késedelem nélkül elvégzi.
Kezelt adatok törlése (az elfeledtetéshez
való jog), zárolása
A Felhasználó kérelmezheti, hogy Adatkezelő indokolatlan
késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az Adatkezelő pedig
köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan
késedelem nélkül törölje, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:
a)
a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat
gyűjtötték vagy más módon kezelték;
b)
a Felhasználó visszavonja hozzájárulását és az adatkezelésnek más jogalapja
nincs;
c)
a Felhasználó tiltakozik személyes adatai kezelése miatt;
d)
a személyes adatok kezelése jogellenesen történt;
e)
a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami
jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
f)
a személyes adatok hozzájáruláson alapuló gyűjtésére az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások gyermekek részére történő kínálásával
kapcsolatosan került sor.
Ha az Adatkezelő nyilvánosságra hozta
(harmadik személy számára elérhetővé tette) a személyes adatot, és azt a
fentiekben foglaltak alapján törölni köteles, az elérhető technológia és a
megvalósítás költségeinek figyelembevételével meg kell tennie az ésszerűen
elvárható lépéseket, intézkedéseket annak érdekében, hogy tájékoztassa az
érintett személyes adatokat kezelő adatkezelőket, hogy a Felhasználó kérelmezte
tőlük a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok
másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
A személyes adatokat nem kell törölni abban
az esetben, amennyiben az adatkezelés szükséges:
Adatkezelés korlátozása
A Felhasználó jogosult arra, hogy kérésére az
Adatkezelő a személyes adatok helyesbítése vagy törlése helyett korlátozza az
adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, az
ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak a Felhasználó
hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy
védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében,
vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Az Adatkezelő a Felhasználót, akinek a
kérésére korlátozták az adatkezelést, az adatkezelés korlátozásának
feloldásáról előzetesen tájékoztatja.
A személyes adatok helyesbítéséhez vagy törléséhez,
illetve az adatkezelés korlátozásához kapcsolódó értesítési kötelezettség
Az Adatkezelő minden olyan címzettet
tájékoztat a személyes adatok helyesbítéséről, törléséről vagy az adatkezelés
korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha
ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. A
Felhasználót kérésére az adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.
Adathordozhatósághoz való jog
A Felhasználó
jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa az Adatkezelő rendelkezésére
bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható
formátumban megkapja, és ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa.
Ha a Felhasználó kéri, az Adatkezelő kiexportálja PDF és/vagy CSV formátumban a
kezelt adatokat.
Tiltakozáshoz való jog
A Felhasználó abban az esetben tiltakozhat
személyes adatának kezelése ellen, ha az adatkezelés
A Felhasználó tiltakozása esetén az
Adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja,
hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek
elsőbbséget élveznek a Felhasználó érdekeivel, jogaival és szabadságaival
szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy
védelméhez kapcsolódnak.
Ha a személyes adatok kezelése közvetlen
üzletszerzés, illetve az ehhez kapcsolódó profilalkotás érdekében történik, a
Felhasználó jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes
adatok e célból történő kezelése ellen. Ha a Felhasználó tiltakozik a személyes
adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a
személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.
Adatkezelő intézkedése a Felhasználó
kérelmével összefüggésben
Az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül,
de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a
Felhasználót a hozzáférés, helyesbítés, törlés, korlátozás, a tiltakozás,
valamint az adathordozhatóság iránti kérelem nyomán hozott intézkedésekről.
Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát,
ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő
meghosszabbításáról az Adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem
kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Felhasználót. Ha a
Felhasználó elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást
lehetőség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt
másként kéri.
Ha az Adatkezelő nem tesz intézkedéseket a
Felhasználó kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem
beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Felhasználót az
intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy a Felhasználó panaszt
nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati
jogával.
A Felhasználó kérelme esetén az
információkat, a tájékoztatást és a kérelme alapján megtett intézkedést
díjmentesen kell biztosítani. Ha a Felhasználó kérelme egyértelműen
megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, az adatkezelő,
figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért
intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre, az Adatkezelő
ésszerű összegű díjat számíthat fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján
történő intézkedést. A kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy túlzó
jellegének bizonyítása az Adatkezelőt terheli.
5.
Adatbiztonság
Az Adatkezelő kötelezi magát arra, hogy gondoskodik
az adatok biztonságáról, megteszi továbbá azokat a technikai és szervezési
intézkedéseket, és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek
biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek,
illetőleg megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását és
jogosulatlan megváltoztatását. Kötelezi magát arra is, hogy minden olyan
harmadik felet, akiknek az adatokat a Felhasználók hozzájárulása alapján
továbbítja vagy adja át, felhívja, hogy tegyenek eleget az adatbiztonság
követelményének.
Adatkezelő gondoskodik arról, hogy a kezelt
adatokhoz illetéktelen személy ne férhessen hozzá, ne hozhassa nyilvánosságra,
ne továbbíthassa, valamint azokat ne módosíthassa, törölhesse. A kezelt
adatokat kizárólag Adatkezelő, valamint alkalmazottai, illetve az általa
igénybe vett Adatfeldolgozó ismerheti meg, azokat Adatkezelő harmadik, az adat
megismerésére jogosultsággal nem rendelkező személynek nem adja át.
Adatkezelő megtesz minden tőle telhetőt annak
érdekében, hogy az adatok véletlenül se sérüljenek, illetve semmisüljenek meg.
A fenti kötelezettségvállalást Adatkezelő az adatkezelési tevékenységben részt
vevő munkavállalói részére előírja.
Adatkezelő a Felhasználó
nevét, az e-mail címet, a jelszót és a megtekintett riportokkal kapcsolatos
információkat Microsoft SQL adatbázisban tárolja, a jelszót egyirányú
(visszafejthetetlen) kódolással titkosítva.
6.
Adatvédelmi
incidensek kezelése és bejelentése
Adatvédelmi incidensnek minősül minden olyan
esemény, amely az Adatkezelő által kezelt, továbbított, tárolt vagy
feldolgozott személyes adatokkal kapcsolatban a személyes adat jogellenes
kezelését vagy feldolgozását, így különösen jogosulatlan vagy véletlen
hozzáférését, megváltoztatását, közlését, törlését, elvesztését vagy
megsemmisítését, valamint véletlen megsemmisülését és sérülését eredményezi.
Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de
legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott,
köteles bejelenteni a NAIH részére az adatvédelmi incidenst, kivéve, ha az
Adatkezelő bizonyítani tudja, hogy az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően
nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve. Ha
a bejelentés 72 órán belül nem tehető meg, abban meg kell jelölni a késedelem
okát, az előírt információkat pedig – további indokolatlan késedelem nélkül – részletekben
is közölni lehet. A NAIH részére történő bejelentés legalább a következő
információkat tartalmazza:
Adatkezelő az adatvédelmi incidens észlelését
követő 72 órán belül tájékoztatja az érintetteket az adatvédelmi incidensről az
Adatkezelő honlapján keresztül. A tájékoztatásnak legalább a jelen pontban
meghatározott adatokat kell tartalmaznia.
Az adatvédelmi incidensekről az Adatkezelő az
adatvédelmi incidenssel kapcsolatos intézkedések ellenőrzése, valamint az
érintettek tájékoztatása céljából nyilvántartást vezet. A nyilvántartás az
alábbi adatokat tartalmazza:
A nyilvántartásban szereplő adatokat
Adatkezelő az adatvédelmi incidens észlelésétől számított 5 évig őrzi meg.
7.
Jogérvényesítési
lehetőségek
Az Adatkezelő mindent elkövet, hogy a
személyes adatok kezelése a jogszabályoknak megfelelően történjék, amennyiben
azonban a Felhasználó úgy érzi, ennek nem felelt meg, lehetősége van írni az 1.
pontban meghatározott elérhetőségekre.
Amennyiben a Felhasználó úgy érzi, hogy
megsértették a személyes adatok védelméhez való jogát, az irányadó jogszabályok
szerint jogorvoslattal élhet a hatáskörrel rendelkező szerveknél
8.
Egyéb rendelkezések
Jelen Tájékoztatóra a magyar jog, különösen az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény, illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi
CVIII. törvény, valamint a GDPR rendelkezései irányadóak.